onsdag 27 juni 2012

Semester....

 Tjoho, nu har jag semester...länge! Så himla overkligt.Blir ett par dagar hemma nu för att förbereda inför först en trädgårdsresa till Söderforsen på lördag, sen vidare mot Stockholm och sen Växsjö. Där ska jag på öppen trädgård i Stora Mossebo på söndag. Nån som bor i Växsjö och vill ha trädgårdsbesök kanske?
Övre bilden söta nävan Double Jewel, här nätnäva

Hosta Midwest Magic

I växthuset blommar pelargonerna



Hosta Striptease

Hostarabatt med den rostiga kronan, däri ska snart Aicha blomma

Låg strandiris som jag fått av en trädgårdsvän, den är så fin och inte lägger den sig nåt!

Iris White Night

Första dahlian på väg att slå ut

Nu tjötar jag om dammen igen...

Paradis lijorna blommar med många stänglar, den är så söt

En av många aklejor som sprider sig


En lite söt näva som jag fått, måste ta reda på vad den heter

Bronsrodgersia
Hoppas vi ses innan jag åker men om inte så ha det så gott så länge så syns vi nästa helg eller kanske i verkligheten  i nån trädgård neröver! Lämna gärna tips på besöksträdgårdar eller plantskolor runt Växsjö! KRAM


6 kommentarer:

  1. Gillar den låga strandirisen, min nätnäva har försvunnit... så du ska ut på turné, kul!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med semester! Så mycket fint du visar. Min nätnäva vill inte blomma, bara blad. Bronsrodgersian är en favorit. Det är så snyggt med så många hostor som du har.
    Ha det gott och njut av dina semester.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket fint du visar! Växthuset ser verkligen inbjudande ut.
    Aklejor är man ju svag för och samma med strandiris, de blir ju bara finare för varje år, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Massa fint!
    Ha en trevlig semester
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Många fina bilder! =)
    Ha det fint på din resa! /Caroline

    SvaraRadera
  6. Mmmmm!! Hur känns det att lämna Edens lustgård?? Ha en härlig tripp...du är sååå välkommen förbi fast jag inte bor i Växjö :)

    Kram

    SvaraRadera