fredag 6 september 2013

Blommig Fredag......

Nu måste jag haka på höstens första Blommig fredag...temat är sommaren som gått
Våren var väldigt sen iår men när den väl kom så var det med besked. Jag njöt av alla lökar som blommade.




Sen kom försommaren och pionerna börjar blomma

Rosenpion

Alla vackra blad

Har hunnit gräva någon ny rabatt

Högsommar med rosblom

och blad

Sen är vi nu på sensommaren och snuddar på hösten, även den har sin njutning.

Bilder från denna veckan och trädgårdsvisning med föreningen

Dessa lyktor gjorde jag i helgen som var

För fler bidrag kika in hos bland rosor och bladlöss.
Jag tycker det varit en fantastisk sommar. Har haft några härliga trädgårdsresor och träffat några bloggvänner.
Hoppas på fler möten framöver.
Kram på er!


16 kommentarer:

  1. Så roligt att få följa sommaren i din trädgård. Du har det så jättefint.
    Och vilka fina ljuslyktor du gjort!
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vad heter blommorna du har på den stora bilden längst upp (huvudbilden)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skrev på din blogg men jag vet inte om det blev något. Du har krångligt kommentarsfält. Det är julrosor på bilden.
      Kram Ulriks

      Radera
  3. Åh, vad du har det vackert! Bara måste komma till din trädgård en dag och mysa runt med kameran :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder från din trädgård som visar sommaren som gått.
    Lyktorna är superfina, har du gjort dom? Vill du berätta hur?

    Skulle vara så kul att besöka din trädgård, kanske nästa sommar :=)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Så härliga bilder från din trädgård! Bilden med ljusen och lyktorna ser så mysig ut. Fina lyktor du har gjort!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder och upplevelser att plocka fram när mörkret och kylan omsluter oss...=)
    Älskar bilderna på hosta/funkia dom pryder och lyser upp varje plats...!!!

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Tack för att jag fick följa med på din säsong! Vilka härliga lyktor du har gjort!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Du har lyckats med konsten att ha det fint hela säsongen, vilket är allt annat än lätt.

    Det blev inget Hudik på oss den här sommaren tyvärr. Min mans familjs stuga vattenskadades i vintras och har måst rivas helt invändigt. Nu har renoveringsarbetet påbörjats och jag ser redan fram mot att få åka till underbara Hälsingland nästa sommar:-)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Svært vakker og stemningsfull hage du viser!

    SvaraRadera
  10. Så fint du har det i trädgården, tack för titten!
    Kristina

    SvaraRadera
  11. Du och dina underbara Hostor! De är så vackra... De flesta av mina blir sönderätna av snäckor och andra små sniglar! Är di inte hos dig?
    Hursom! En underbar sommar har det varit utan att jag lyckats ta mig upp! Men jag LOVAR att nästa säsong kan INGET hindra mig ;)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Härliga lyktor du gjort! Och alla fina blad du visar. Men mest gillade jag tulpanhavet. Inspirerande nu när det är dags att välja och vraka.

    Ha det gott! /Carina

    SvaraRadera
  13. Redan dax för en tillbakablick...vår besök hos dig i sommar resulterade i flera inköp av hostor...och nu ser jag fina vårlökar..här ska beställas!

    SvaraRadera
  14. Vilka fina lyktor, det är lite mysigt i alla fall när man kan tända ljus och lyktor både ute och inne. Ha en skön kväll/Carita

    SvaraRadera