söndag 20 juli 2014

Efter lata dagar,,,,,,

är det nu slut på semestern och det är dags att komma in i gängorna igen. Har haft kanonväder nästan hela tiden.
Det har varit härliga dagar till havs


Varvat med mys is skuggan när det har varit för varmt


Lite trädgårdsarbete har det också blivit. Har gjutit några ljusstakar


Sedan har jag både varit på trädgårdsbesök och haft besökare i trädgården, och vilket trevligt släkte det är. Vad kul det är att snacka trädgård med likasinnade. En av besökarna har skrivit en saga om besöket här, du hittar det hos Veronica med bloggen Sanda Cottage

Några dahlior som börjat blomma

Sista semesterdagen avslutades vid Dellens strand med familjen och min faster Märit, vi hade en toppendag.
Nu blir det hej och godnatt! Dags att ställa klockan , första gången på länge

6 kommentarer:

  1. Så snygga ljusstakarna blev. Ja vilken toppensommar vi har och än är den inte slut.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tror ingen kan klaga på antalet soltimmar den här sommaren :) Här skulle jag önska att vi får lite mer regn dock innan växterna dör i torkan. Du kommer säkert att få många fina o härliga sommarminnen ännu för sommaren är långt i från slut:) Vilken fin saga om din trädgård! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Oj, oj. Dags för mig att ställa klockan om en vecka. Brrrrrr. Och den där Veronica vill man ju gärna ha i trädgården, men har hon orkat släpa sig hit? Näej. Läser du nu din lilla pygmé? Kram till er båda!

    SvaraRadera
  4. Ja vilken sommar det har varit....och är! Jag har ytterligare 2 veckor kvar av min semester.....fast i gengäld har jag ju bara haft 2 veckor hittills....så det är väl inte mer än rätt....
    Ha en fortsatt skön sommar även om du börjar jobba. Man kan njuta på kvällarna även när man kommit hem från jobbet
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sol,strand och lite skugga när det blir för hett. Också lite trädgård, låter som en skön semester.
    Ha det gott. Åsa

    SvaraRadera