måndag 25 mars 2013

Nu är väl våren här....

Hej! Efter en liten tråkig förra vecka så är jag nu tillbaka. Igår bestämde jag att våren har kommit , köpte lite blommor och gjorde mig ett par blomlådor. En hamnade i växthuset

Pyntade delar av växthuset och gjorde lite fint, hade en kompis på besök och det blev lite trädgårdstjatter...alltid lika trevligt. Delar av växthuset är fortfarande stökigt och fullt med overvintrande krukor, men det är väl så det ska vara!



Även på altanen blev det en låda. Igår efter jobbet blev det grillpremiär och vi satt och åt på altanen

Jag brukar inte köpa dom storblommiga penséerna men dessa kunde jag inte motstå

Vet inte om jag berättat att jag går på snickarkurs genom våran trädgårdsförening.
Detta skåpet håller jag på med just nu, ska på en list i framkant och tjärpapp på taket sen ska det stå i någon rabatt.

Det här skåpet ska jag sätta i hönsnät i luckan och ha på någon vägg ute. Måste säga att det är väldigt kul att kunna göra sina egna saker till trädgården och att man har bra hjälp.

Väl hemkommen från snickarkursen måsta jag kika in en sväng i växthuset, där har jag tänt en massa ljus för att hålla den värsta kylan borta.
Kram och hej!
Jaha varför har blogger gjort om i bilder så man bara får upp en och en? Någon som vet?

9 kommentarer:

  1. Vad fina saker du snickrat!! Duktiga du:)).
    Mysigt i ditt växthus, med blommor och tända ljus. Ha en fortsatt fin påskvecka.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Va fint du har i ditt växthus! Jag kanske också borde köpa några vårblommor att ha inne så det blir lite vår här också....
    Hoppas du får en fin påsk!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. vilka fina saker du snickrat
    och kul att få lära sej att göra på rätt sätt och inte fuska till så som jag brukar göra
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Jag hade vår i Lugnet för ett tag sedan men det blev så kallt att jag fick flytta in våren till verandan istället. Nu i påsk hoppas jag verkligen på att kunna flytta ut våren till Lugnet igen.

    Ha det bra i våriga växthuset!

    SvaraRadera
  5. Du är en hejare på att snickra också, du kan det mesta som behövs för att göra det fint omkring sig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Superhäftiga snickarhyllor. Det kommer att bli jättefint.
    Blev extra sugen på det vita hyllhuset. Det blir kanske så att jag norpar den idén. Du är jätteduktig...

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  7. Hej, tack för bilden av skåphuset....är inte så duktig själv på att snickra så jag lägger fram bilden på köksbordet när jag går till jobbet, hoppas på att någon ser den och fattar vinken....det var jättefint!

    SvaraRadera
  8. Så roligt att du går på snickarkurs du är så duktig.
    Ett sådant skåp skulle jag gärna ha hos mig också.

    Önskar dig en riktigt trevlig Påsk

    SvaraRadera
  9. Meeeen, var har du snön??? Fniss....förresten, vad härligt att kunna få tillverka sina egna prylar, så fina dina blev....och vad mysigt med alla ljus i växthuset!

    Håller med dig, jag gillar INTE att blogger gjort om så man inte kan titta på flera bilder åt gången, så tråkigt, dessutom var det ju snyggt med den svarta ramen till istället för den här vita tråkiga för bara en-stycksbilder.

    SvaraRadera