onsdag 6 februari 2013

Rabatt del 4

Hej! Här slutade vi förra gången.Om man fortsätter runt kroken så kommer man till altanrabatten.

Här växer nästan bara hostor, det är inte så brett här, kanske 2.5 meter till häcken bara. Rabatten är bara ca 3 år och jag hoppas att allt ska växa ihop iår. Funderar på att även göra en hosta rabatt mot häcken så det bara blir en gång igenom, man ser ju inte den här rabatten när man sitter på altanen

På våren finns här pärlhyacinter

Balkansippor, sen har jag planterat vita narcisser och blått ormöga

i Juni blommar dvärgsyrenerna och allium

Min goaste Maia


På höger sida mot grinden

I mitten Klematis Intergrifolia (Tror jag)

På vänster sida mot kroken vi kom ifrån, till vänster en rugge bolltistel. Har planterat en tremastarblomma på var sida men dom syns knappt, får se om dom får vara kvar för snäckorna är tokiga i dom.

Mot grinden Klematis Hagley Hybrid och några strandveronikor som har det för mörkt



Ja så var vi framme vid grinden och jag önskar er en härlig arbetsvecka!

KRAM


10 kommentarer:

  1. Åååh så fint! Jag måste ha ÄNNU mer Hostor! Och din grind, så snygg!

    SvaraRadera
  2. Vackert och genomtänkt - hostor är verkligen toppen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så snygg hostarabatt du har!! Precis så, eller ja något liknande i alla fall:)), skulle jag kunna göra vid vår altan. Där är mest trist nu. Tack för inspirationen.
    Så söt hon är Maia.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så vackert! Du kan verkligen skapa vackra rabatter. Det var det där med klematis...Jag har försökt två gånger men inte lyckats men skam den som ger sig. Nu när jag har läst på så ska jag nog testa att plantera i kruka.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar rabatt! Smart med lökväxter på våren innan Hostorna kommer upp och jättefint med Allium som ett avbrott. Finast av allt var förstås lilla Mia - vilken sötnos!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jätte fint och vilken söt liten blomster flicka du har.

    kram

    SvaraRadera
  7. Så flott hostabed du har! Det var fint med løker i blandt dem. Klem Marit

    SvaraRadera
  8. En härligt grön promenad som gjorde gott:-)
    För utanför är det näst intill snöstorm, just nu.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  9. Fint! och så en söt liten docka bland alla blommor!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera