måndag 28 januari 2013

Det gror...

 Hej! Det har börjat spira i så lådorna hos mig, jag sådde ju lite perenner i början av januari. Meningen var att dom skulle ut på kylbehandling, men dom blev inne 2 dygn och då hade en del börjat gro. Så satte allt under lysrör och tänkte att det som inte grott på några veckor ställer jag väl ut.
Kolla denna sötnos till backsippa. Bilden och blomma är Agnetha Wahers, jag har fått fröer av henne och det är dessa som nu grott, hoppas bara att några blir rosa.
Här är det Blå Lunddocka som är på väg upp, jag har bara den vita förut. Har aldrig förut sått några sådana perenner så det är extra spännande

Här är det Törnrosas Kjortel som är omskolade, dessa sådde jag redan före jul (abstinens)

Bollvivor har jag också sått och även dessa grodde snällt, det är en blandning med vit-rosa-lila, jag vill ha massor.
Nä nu ska jag ut i det härliga vädret på en promenad, solen skiner och temperaturen ligger runt nollan.
Senare ikväll blir det snickarjunta, hoppas att jag hinner klart mitt alster denna gång.
Ha en bra dag!
KRAM

12 kommentarer:

  1. Vad roligt att du fått så många perenner att gro, själv har jag haft lite svårt, får väl prova igen helt enkelt!
    Så vacker bollviva och backsippan är som ur en saga!
    Vad roligt det låter med snickarjunta, det skulle det finnas mer av:)

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Härliga sådder! Vit bollviva gillar jag. Hade bara en men köpte några på rean i höstas och även en rosa färg. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det spirar och gror hos dig. Lycka:)).
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så härligt att se att det gror!
    Jag var inte riktigt så tidigt igång som du så jag får vänta lite till ;)
    Kram Allis

    SvaraRadera
  5. oj vad det gror
    själv har jag inte sått något än men räknade idag ut att det är ca 4månader tills man kan plantera ut sådderna
    så jag har börjat tänka på att så iallafall
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Nej, nu blir jag galet sugen... Måste ta itu med en sådd eller två den här veckan. Härligt, grattis!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Oj så spännande det ser ut. Nu blev jag ju lite sugen men nej. jag ska vänta.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Så spännande! Själv sådde jag för några dagar sedan och väntar på att det ska börja gro primulor. Hoppas hoppas.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  9. Vita bollvivor kan man inte ha för många av!/Anja

    SvaraRadera
  10. Oj, vad sugen man blir på att sätta igång med sådderna när man ser dina bilder! Måste ta mig i kragen! Kanske i slutet av veckan...för nu längtar jag!/Kram Titti

    SvaraRadera
  11. Så härligt med allt som spriar! Jag blir alltid lika glad när det gror i krukorna. Vilken fin julros du har. Vet du vad sorten heter?

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tyvärr har jag inte namnet på den/Ulrika

      Radera