tisdag 29 januari 2013

Månadens Favoritväxt

Hej! Skynda skynda månaden är snart slut och jag måste hinna vara med på den nya utmaningen som Anna med bloggen Anna Vattenkannas Trädgård har startat. Man får bara välja EN växt varje månad, och ja den första var ju lätt men sen då....hur ska man kunna välja då?



Ja här är mitt val bollpilen 

Jag tycker den är snygg vinter-sommar och allt däremellan


Höst

Här är min andra (har 2) bollpil på senhösten, där den står gick vår tomtgräns förut så allt häråt ägde vi inte för 5 år sedan

Och där sitter kärleken i skuggan av trädet en varm dag i juni.
För att se fler bidrag kika in hos Anna.

Kram

14 kommentarer:

  1. Ja! det var verkligen i sista minuten... men bättre sent än aldrig :)

    De är fina, bollpilar och ett bra val..... Bästa valet var ändå kanske han som vilar under densamme ?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu gör du så jag också blir sugen på att vara med i utmaningen..men jag är ju aldrig hemma när det är ljust, så vad ska jag hitta på?
    Härligt val av dig iaf.

    SvaraRadera
  3. Jag har fått för mej att Bollpilen inte skulle passa i en rabatt men så fel jag har haft
    ett mycket bra val
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Bra val där.Det blir svårare längre fram :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Så kul att du hänger med och ännu är det ju januari! Bollpilen är snygg. Många klotväxande träd tycker jag ser ut som skatbon under vintern men inte bollpilen inte.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej
    Det var väl ett bra val! Lika bullig som min. Skönt att det är fler som är i sista minuten.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Jätte-fin bollpil! Bra val! Den är ju så snygg året om./Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Jaaa-a, fram för fler bollpilar! Ursnygga i form, snabbväxande; helt enkelt superträd!!!!
    Hej hopp och kram

    SvaraRadera
  9. Så där fin hoppas jag att min som står nere vid stora dammen ska bli!!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  10. Den är verkligen dekorativ! Snart är det ny månad med en ny månadens växt. Lika bra att vänta i ett par veckor med det...man vet ju aldrig - det beror på vädret vad som kan dyka upp...;)))!
    Roligt att du också är med!/Anja

    SvaraRadera
  11. Snygg bollpil, den har fin form. Jag vill gärna ha flera träd men det börjar bli platsbrist i vår trädgård. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  12. Jag förstår ditt val! Gillar pilar och bollpilen har dessutom en grafisk form som tillför en dimension! Skulle gärna plantera en om jag inte vore så vansinnigt gammal att jag aldrig lär få uppleva dess fulla prakt!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  13. Den var mycket snygg, förstår ditt val!
    Den ser inte ut att bli vansinnigt stor, kanske kan passa i liten trädgård, mycket trevlig form faktiskt!

    Ha en fin fredagskväll,kram Marie-Louise

    SvaraRadera