söndag 17 februari 2013

Rabatter del 5

Hej! Vill börja med och tacka för alla snälla och fina kommentarerna jag fick i förra inlägget ! Tack! Dom värmde!
Jag fortsätter och visa runt i mina rabatter, här slutade vi förra gången. Nu går vi igenom grinden och det som ska bli avenboksportalen

Då ser det ut så här, mellan grinden och ingången till altanen växer rosen Nevada med Klematis Hagley Hybrid bakom. Här måste göras nån bättre klätterställning till klematisen

Nevada, dom blå kantnepetorna tror jag att jag tog bort och ersatte med rosa nävor, lite bollvivor och lökar är satta emellan


Här är tidig vår och stentrappan har precis blivit klar, endast krokus har kommit upp, ser rätt tråkigt ut. Nu är det lite fler lökar satta så det ska bli så spännande

Lite av det som växer här

Längst in i hörnet vid stentrappen så har jag en Magnolia Sieboldi, gillar den jättemycket och i den kommer det upp vita alliun

Lite pioner, salvia  och en flamingolönn står här. det är lite tomt här i mitten sen jag tagit bort en klematis Summer Snow som växte in under takutspronget. Hoppas att lönnen ska bli stor och fin men det ser lite mörkt ut för den ligger nog platt under all snö


Så här stor var lönnen på hösten

Och Magnolian växer så det knakar

Rosen Celestial
Pionen Nymph
Så här ser det ut om jag står vid grinden, till höger ligger dammen. Den kollar vi på nästa gång.
Ha en bra jobbvecka
Kram
från
mig



9 kommentarer:

  1. Tack ännu en gång för en rundvandring i din fina trädgård. Nu kommer jag sova gott inför en ny jobbvecka.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej igen.....hi hi jag med. Har blivit lite smått förälskad i green gates stövlar. Söta!!

    kram

    SvaraRadera
  3. Tack för all inspiration, får sån lust att sätta igång med våra rabatter.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Tack för en härlig trädgårdspromenad. Precis vad jag behövde. Vad fina bilder! Hoppas min Celestial blir lika stor och fin som din i sommar.
    Ha en bra start på veckan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Dejlige billeder fra din frodige oase! Jeg kan rigtig godt lide dine bølgende bedkanter, græsstien kommer til at minde om en lille å! :)
    Ha en dejlig dag.

    SvaraRadera
  6. Det är så härligt att få följa med runt i trädgården och jag har sett flera saker jag vill prova här hemma, låter så fint med avenboksportal, de är verkligen fina!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Tack för denna fina visning. Härliga bilder - och snart kan du uppleva allt på riktigt igen! /Anja

    SvaraRadera
  8. Så vakker og frodig hage du har og en inspirerende blogg. Kjempehyggelig at du har blitt følger av bloggen min. Hjertelig velkommen! Hilsen Anne

    SvaraRadera
  9. Du har en härlig trädgård, kul att se förändringen sen vi var där.
    Ha det bra/carita

    SvaraRadera