onsdag 3 oktober 2012

Plockat undan och höstat lite...

 Idag har jag varit ledig och fint väder har det varit. Jag bara måsta göra nåt, kan ju inte vänta hur länge som helst. Rensade trädäcket från prylar och blommor. Det här symaskinsunderredet är av trä så det fick flytta upp på bron (den fula) sen har jag bara flyttat runt lite saker.



Man behöver inte alltid köpa höstblommor, jag tycker det är lite onödigt, här har jag bara klippt kärleksört och stuckit ner i jord (kanske får nya plantor på köpet)

Det blir persiljejärpar och potatis till middag med hemmagjord inlagd gurka och gräddsås, kanske en klick lingonsylt också. Sen förstår jag inte att ni hinner med allt, jag är knappt i trädgården längre!

                                               Trevlig kväll på er! Kram

8 kommentarer:

  1. Jag har inte varit i trädgården på ett tag, bara gått runt och tittat och fotat, men inte grävt eller så. Jag har dock en del krukade plantor som behöver grävas ner i någon rabatt. Men vad snyggt med kärleksörten i dina fina krukor! Vilken bra idé, jag kanske härmas:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Beundrar alla som kan konsten att pynta och du är ju jättebra på detta! Smart med kärleksörten.
    Kram

    SvaraRadera
  3. å fint du pyntat på broa, va skoj ser att du bor i hudiksvall, inte så långt från Ockelbo där jag bor då

    SvaraRadera
  4. Till helgen då smäller det, flera veckors frånvaro ska få utlopp både lördag och söndag.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag sugen både på mat och att snygga till runt huset. Inspirerad av ditt härliga inlägg.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  6. Jess! Nu börjar det bli dags på allvar. Du har då höstat in dig läckert med både mat och pynt!/Anja

    SvaraRadera
  7. Det där blev höst fint!!
    Hoppas hoppas det går bra med din fyrfota vän.
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Men ..superbra idé att testa sticka ner kärleksörten i jord.... Mina ligger ner i varenda rabatt som stora kolosser över andra blommor så de är perfekta att använda i höstarrangemangen :)

    Och ..jag är knappt i trädgården heller! Bara "måsten" under helgerna! Har accepterat att allt förfaller :) Ganska skönt!

    kram

    SvaraRadera