onsdag 15 augusti 2012

Häng med in i växthuset...

Vill ni följa med in....
Här trivs pelargonerna kanonbra just nu

Pelargonerna är bla. Mårbacka, Rosebud Tina, Mallorca,Appleblossom, Westdale Appleblossom, P.Australe, Black Night, P. Sidoides mm.


Dolly Vardon heter den till vänster

Nu börjar det bli färg på Persikorna så snart kan man mumsa i sig

Det blir några stycken, det som är synd är att alla mognar samtidigt

Denna pelargon hade jag med mig i resväskan hem från England, Bullseye Light Pink

Rosenknopp Appleblossom

Denna har så snygga blad, Pelargon L. Elegante

Har varit en kanondag här, jag tog med mig jobbet hem en stund, vi njöt i trädgården. Sen efter jobbet så gick mannen , Maia och jag på resturang. Vardagslyx! Tjingeling

10 kommentarer:

  1. Ja, gärna :-) Mysigt du har det inne i växthuset. Många vackra pellisar. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag följer gärna med in i ditt fina växthus!! Vilka persikor, guud så goda de ser ut. Du har det så mysigt och snyggt ordnat i växthuset. Så frodiga pelargoner.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja tack mer än gärna! Vilken skönhet från England... tror du är på gång igen, man kan inte alltid vara på topp men med dagens väder känns det så mycket bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var härligt att kliva in en stund och omges med massa fina pelargoner! Jag är såld på dem och vill ha massvis olika sorter! Byter sticklingar så ofta jag kan!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ett kanonväxthus med kanonfina pelargonier du har!
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  6. Fint och fullt i växthuset!!
    Ha begäret växer när man ser fina Pelargoner...
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Tack för fina bilder och en påminnelse att det nog är dags att ta pelargonerna in i uterummet.

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig trädgård!!! Har planer i min, men maken o jag är inte på samma spår ... =(. Men det kommer, det kommer! Hittade dig i Blommor & Grönt-tråden på fejjan =)) . Ha det fint.
    http://rijo.blogg.se
    http://fotolia.blogg.se
    http://visomalskarhantverk.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Persikorna ser goda och fina ut, är det svårt att odla dom. Det borde ju gå här också, vi har zon 3 kanske 2 ibland. Vi kanske kan odla dom ute? Vet du om det finns någon härdigare sort, jag är inte så bra på fruktträd. Hälsningar/Carita

    SvaraRadera
  10. Åh så snyggt! O dessutom ett persikoträd! Jag tror jag smäller av!!!

    SvaraRadera