söndag 5 augusti 2012

Varför tröttnar.....

 Jag på trädgården den här tiden, det är ju väldigt vackert nu. Blommar i massor gör det också och skördetiden är också här. Måste vara att det går mot hösten och den oundvikliga vintern...huvaligen. Nä får hoppas lusten kommer tillbaka och vi får en lång härlig höst!
Ätit dom första tomaterna

Rosenskärorna jag sådde böommar ialla kulörer och bäde fyllda och  enkla


Luktärterna luktar himmelskt

I växthuset är det ett tag kvar tills persikorna mognar, klippte in trädet ordentligt i förrgår så att dom ska få mer sol på sig

Hosta Captain Kirk

Utanför växthuset är det mest bladväxter så här års, blommar gör Grönliljorna men dom är svåra att fota, på gärdsgårdspinnarna blommar Clematis Romantica och Julia Correvon

Rudbeckia Razzmatazz

Romantica med Julia Correvon bakom

Hagley Hybrid

Maria Cornelia

Den vanliga Rudbeckian  har jag lite överallt, lite olika utseenden, har nog korsat sig lite

Rudbeckia Wild Berry Rose

I min strimlönn...

Har pysslat lite och har hängt lite prismor i Accolade trädet, lite svårt att se. Förövrigt så har jag haft en härlig semester vecka, har träffat tjejerna jag var till England med och vi var på en Engelsk pub och åt god mat. Sen åkte vi hem till en av dom där vi blev bjudna på bla. vin i hennes fina växthus och trädgård! Tack Pia! Sen har jag träffat en annan kompis på mat och vin och i dag har jag varit med faster och Maia på Järvsoo. Nu har jag bara 4 dagar kvar på semester sen blir det jobb igen, men det får gå det med! Hoppas ni har haft det bra också! Kram

10 kommentarer:

  1. Jag örstår exakt hur du känner! Kanske kan det bero på att det har blivit facit nu? Alltså, så här blev det i år? Och man funderar på vad som kunnat gjorts annorlunda? ....jag vet inte! Men känner likadant! Ha en härlig ledig vecka !

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj,inte är sommaren slut än,mycket kvar att njuta av
    ha det så skönt
    maggan

    SvaraRadera
  3. Många godingar du bjuder oss på)) Så är jag också....tröttnar men hoppas på att det kommer tillbaka ett tag till i alla fall .


    Kram

    SvaraRadera
  4. Såå många Persikor du har på trädet!!!blir mums.
    Man blir lite mätt på trädgård så här års, men man får hoppas att det blir en fin sensommer med tända ljus under dom alltmer mörka kvällarna.
    Ha en fortsatt skön semester
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Vackert hos dig som alltid! Vad snygg din Julia Correvon är, min har endast två blommor..
    Jag brukar känna precis som du, att lusten inte finns vid denna tiden. Fast än så länge håller lusten i sig, fast en liten svacka hade jag för två veckor sedan.
    I dag hann jag precis klippa ner jasminen innan det började ösregna. Suck!
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Du har ju verkligen mycket fint hos dig så du har mycket att glädjas åt. Förr tröttnade jag också en del mot hösten men jag känner inte så längre. Trädgården har olika faser och numera njuter jag av dem alla tycker jag. Att jag inte har några problem alls med hösten, snarare tvärtom, gör kanske sitt till.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ibland blir det för mycket av det goda och allt slit kanske inte blev som man trodde. Bara att slappna av och låta allt vila tills lusten kommer tillbaka. Imorse när jag gick till jobbet kom känslan över mig...jag vill göra om allt :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Så fint du har det vid växthuset! Den här känslan går över för mig när det blir riktig sensommar och höst, det är i brytningen av högsommar-sensommar det känns jobbigt. Skönt också nu att kunna släppa en del och ta det lugnt... eller? Glad att inte bara jag känner så här.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag kände så mer förr, nu har jag lärt mig att det enda jag vill så här års är att just bara gå runt och titta på allt eller ta en kopp te i all grönska :)
    Du har så mycket fint iaf, jättevackra bilder!

    Ha fina sista semesterdagar, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  10. Ja du brukar ju tröttna vid den här tiden och då blir det kanske lite gjort inne istället. Men fint är det i trädgården. Själv tycker jag att jag inte ens hunnit börja än. Sommaren försvann.
    Kram syrran.

    SvaraRadera