torsdag 23 augusti 2012

Hos mig...

blommar just nu massor med Rudbeckior, bara älskar dessa solhattar. Vill ha fler och flera, har faktiskt sått 4 sorter i går, har bara sått på våren förut så vi får se hur det går

Jag har namn på dom alla om någon ser nån som är intressant


Daglilja Joan Senior har blommat galet mycket


Clematis Ville de Lyon

Slingertormhatt Red Wine

Ätit dom första blåbären idag

Blir så mycket sockerärtor så man inte hinner med

Louise Odier

New Dawn på väggen

Hade en hel del liljor för några år sedan, men sen liljebaggarna kom så är nu endast denna kvar. Och den ser inte rolig ut i bladen, är helt uppäten

På baksidan vid altanen

Pärlrönn, blir mycket bär i år

Denna flox fick jag av en trädgårsvän för några veckor sedan, det äör en gammal sort som inte får mjöldagg, dessa blommor luktar barndom för mig

Daglilja American Revolution

Kärleksört Matrona

Detta är en låg sort som jag tagit sticklingar av i en statsplantering för herrans massa år sedan. Blommar tidigt och är  hälften så hög som den vanliga. Funderar på att ta sticklingar och göra häck av den i ett soligt läge där inget vill växa

Åven den här ska jag ta sticklingar avPurple Emperor

Strimlönn med vit Rudbeckia och funkior

Vit höstvädd, hade fått 2 småplantor av denna i våras, så jag ska försöka ta frön av den

Jätteverbenorna ståtar så fint i rabatten vid trädäcket, måste nog ha såna nästa  år också

Förstår inte alls varför jag är trött på trädgård , finns ju en hel del att glädjas åt än. Har idag inhandlat dom första lökarna 

För övrigt så är det väldigt mörkt på kvällen nu. Blir inte så mycket inlägg just nu och inte heller så många kommentarer hos er men jag läser vad ni har för er! Kram på er alla!

11 kommentarer:

  1. Himmel..vad mycket fint du har. Härligt att se.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert du har i dina rabatter! Det är ju så jag vill att det ska se ut hemma hos mig :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Du har mycket fint i rabatterna
    liljebaggen är hopplös
    Nä,man kan inte hinna med allt
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. American Revolution väcker ett habegär... undrar om du har samma flox som jag, mina blommar inte än. Jättemycket fint hos dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, Ulrika! Nu måste ditt trädgårdströttssyndrom gå över snart:(
    Det är ju så snyggt och så mycket som blommar vackert! Titta bara och njut och gör inga projekt som är tunga! Eller åk till en annan trädgård där du inte varit förut och inse att din är fantastisk : )

    Jag tror min Veronica på fotot är en Krans- men jag vet inte säkert...


    Kram o Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Ja, Ulrika! Nu måste ditt trädgårdströttssyndrom gå över snart:(
    Det är ju så snyggt och så mycket som blommar vackert! Titta bara och njut och gör inga projekt som är tunga! Eller åk till en annan trädgård där du inte varit förut och inse att din är fantastisk : )

    Jag tror min Veronica på fotot är en Krans- men jag vet inte säkert...


    Kram o Trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Vad smart att använda en låg kärleksört som kantväxt! Jag har letat en bra kantväxt länge och kärleksört trivs väldigt bra hos mig. Tål att tänkas på till framtiden. :-)
    Tack förresten för påminnelsen att ta sticklingar av kärleksört. Jag brukar inte alltid göra det, men har en riktigt underbar mörk sort som jag köpte förra året och klart jag måste föröka den. Hade nog glömt det utan ditt inlägg...
    Och vilken lyx med en flox som inte får mjöldagg. Jag älskar flox men med min torra jord ser de helt eländiga ut efter ett tag...
    Ha en trevlig helg!
    Kerstin

    SvaraRadera
  8. Ibland blir man trött på sin trädgård, det är bara så:)). Men det är så jättefint hos dig och precis som du skriver mycket att glädjas åt. Jag tycker min trädgård kommer igång riktigt bra nu.
    Ha en fin fredag och helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint du har. Kärleksörten är bara så trevlig tycker jag - den där lilla mörka PE är synnerligen trevlig!!!

    Jag är också lite off-line med inlägg och kommentarer just nu - men läser det gör jag!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Oj så många bilder du lagt in. Fint med alla solhattarna, mina vill sig inte riktigt.
    Jo liljebaggarna är jag och jagar vissa kvällar.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  11. ÅHHH så mycket fint!!!!
    Mariana

    SvaraRadera