torsdag 9 augusti 2012

Slut på semestern....

Jaha så var den då till ända semestern. Även om det inte har varit nån kanonsommar så har det varit en lång och skön semester., gjort en hel del. Idag har Maia och jag plockat av rödvinbärs trädet och tidigare i veckan var vi hos syrran och plockade hallon(6 matlådor) då dom var på semester och inte kunde plocka själva.

Älskar dessa solhattar som lyser upp sensommar och höst. Här Pink Double Delight


I dammen blommar näckrosen, den är lika gammal som dammen. Och så har vi fått guldfisk bebisar, ska bli kul att se om några överlever eller om dom blir uppätna

Trolldruvor

Razzmatazz

Klematis Hagley Hybrid med rosen Nevada framför som har börjat blomma så smått igen

Från andra sidan

Magnus eller en frösådd av den, dom sprider sig villigt. Ha det gott vara sig ni jobbar eller har semester. Nu kommer jag ha mer tid för datorn igen så vi syns!

8 kommentarer:

  1. Sommaren har verkligen inte varit nån höjdare men ändå har det mesta blommat rikligt, och du har ju så himla fint. Surt när semestern är slut.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Razzmatazz var så läcker! Jättefina bilder och det ser underbart ut i din trädgård.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Härligt att semestern varit bra. Jag började jobba i måndags. Fina växter du visar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så vackra solhattar du har. Spännande sorter i härliga färger. Jag måste köpa några plantor i höst och pröva igen, de vill inte överleva hos mig.
    Oj vad mycket bär!! Så gott:)).
    Fint hos dig som alltid.
    Inte kul att börja jobba, jag bävar för när jag ska börja nästa fredag...
    Ha en skön kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Verkar vara många som slutar sin semester nu,jag kommer att ha semester 3veckor till sen pension,härligt
    solhattar är fina
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  6. När jag ser dina fina Pink Double Delight påminns jag att var är mina som blommade så fint förra året!!!
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Så mycket vackert som vanligt, underbara blombilder!
    Spännande med bebisar, då håller vi tummarna :)
    Jo är inne på de sista skälvande dagarna jag med, det får gå det också :)

    Ha en fin dag, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  8. Hagley hybrid är en underbar klematis och likaså dina olika solhattar. Och de går fint tillsammans i färgton.
    Roligt att du är tillbaka igen. Ha en skön helg.
    Kramar
    Törnrosa

    SvaraRadera