måndag 2 april 2012

Dörren blev till....

Och dörren blev till bordskiva till symaskinsunderredet jag fyndade för några veckor sedan!  Ute har varit kallt och eländigt hela helgen men idag sken solen och då blir det så härligt skönt i växthuset, så där har jag varit och donat på fm innan jobbet!

Det kommer få plats många pelargoner här i sommar!








Ett litet vattenbad i Persikoträdet som vilken dag som helst blommar!

I andra hörnet ser det ut så här, tuvrören i tunnorna har börjat växa.

15 kommentarer:

  1. Det blev jättebra med dörren,
    och vad mycket vackert du ställt
    på den.
    De höga krukorna med gräs är så fina
    och vattenbadet pryder sin plats.
    Kramar till dig....

    Faster

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt det ser ut i ditt växthus, och så läckert det blev med dörren som bordsskiva, ryms mycket fint på den!
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det blev verkligen jättefint! Jag är på jakt efter bord så jag suger in all inspiration och alla idéer.
    Fint i ditt växthus överhuvudtaget.

    Kram i kylan!

    SvaraRadera
  4. Wow vad snyggt. Hela ditt växthus med alla fina saker är en riktigt inspirationskälla. Faller mig sååå mycket i smaken.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, så härligt det ser ut! Jättevackert, vilken inspiration.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Wow, vad snyggt! Du är så duktig på att få till det så himla bra. Fint med höjd, jag behöver också det vid min trapp.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka fina inspirerande bilder, blev ju verkligen jättebra med dörren! Gillade träfatet på höjd också, var har du hittat det eller kanske gjort själv :)?
    Ha en fin vecka, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träfatet har jag fått av min faster ( om jag kommer ihåg rätt) för kanske 7--8 år sedan, Det såldes av Granngården tror jag!
      Ha en trevlig vecka själv och så håller vi tummarna för varmare väder! Kram

      Radera
  8. vad fint och mysigt du har det i ditt växthus,önskar att jag hade ett
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  9. Åh, vad härligt med ett så stort växthus....jag har ett mycket mindre men av dina foton blev jag verkligen inspirerad att städa och göra vårfint. Förövrigt en fantastisk trädgård

    Veronica

    SvaraRadera
  10. Ohhh - så bra det blev. Perfekt med underredet och dörrbladet.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Så helt underbart du har gjort!!! Både bordet och allt fint på och runt omkring. Jag suckar och njuter.
    Kramar från Törnrosa

    SvaraRadera
  12. Wow så snyggt det blev och bänken blev kvar...där sitter man skönt med ett glas vin... kram / Helene

    SvaraRadera
  13. Snyggt!
    Husmodern kan man lättast få som rotskott. Har du kommit på vilken ny ros du vill ha? 'La Noblesse' är otroligt fin, ett tips bara...
    Kram

    SvaraRadera
  14. Jättefina bilder i din blogg, gillar verkligen ditt fina bord. Längtar så efter värmen så man kan vara ute och greja mer.
    Kram kram, Ninna

    SvaraRadera