söndag 15 april 2012

Trädgårdsdag

Idag har varit en underbart härlig trädgårdsdag, soligt 10 grader varmt och lite blåst. Jag och Maia har gödslat rabatter



Strimlönn


Har lagt kantsten runt rabatten till höger

I torsdags började jag göra en stentrapp utanför altanen

Och idag har jag gjort den klar, min allra första stentrapp, är rätt nöjd faktiskt, Har haft hjälp av Maia

Sen blev det grillat till middag, vi satt på altanen och käkade!

Inifrån altanen
Och nu är det trädgårdtoppen, Lillebeths fantastiska trädgård är med ikväll! Ha det gott! Kram

11 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket det gör med sten runt kanterna, lite ordning och struktur. Man ser formerna så mycket bättre. Jättesnygg trapp, bra jobbat!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vad snygg trappan blev, bra jobbat!! Fint och välordnat med kanter runt rabatterna.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det. Trappen är jätte snygg.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej
    Viken härlig dag det har varit idag. Med tanke på hur det var i STockholm igår.
    Vad fint du har det och duktig som bara den.
    jag hoppas verkligen att vi kan ses någon gång och prata lite mera liksom.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  5. Vilken fin trapp du har gjort! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg trapp, och fin boxer du har!

    SvaraRadera
  7. Trappen har jag gjort efter tips ifrån Maria med bloggen Sabelhagens Olivlund!

    SvaraRadera
  8. Oj så mycket fint! Både sten och blommor.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Trappan blev snygg!! här händer det gjejor minsann. Du kommer väl till mej och fortsätter?? Har du varit och köpt mera kantsten? jag skulle åxå behöva köpa lite. Tänkte lägga en liten gång utanför växthuset till att börja med. Tänk att vi är så olika, det du hinner på en dag gör nog inte jag på en sommar...haha.
    Vi ses på tisdag. Senare ska jag försöka åka till dej och fota.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  10. Snygg stenläggning! påminner mej om att det skulle behövas gör att par trappsteg hos oss också!
    Vilket fantastiskt fint Persikoträd du har i växthuset!
    Tror vi missade varann på bloggträffen tyvärr.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  11. Det ser ut att ha varit en riktigt aktiv och härlig trädgårdsdag.
    Vissa dagar får man massor gjort andra dagar går man omkring och fixar lite här och där.
    Ha det bra/Carita

    SvaraRadera