onsdag 18 april 2012

Snö..föredrag...växter...gräva

Jodå, visst fick vi snö, såg ut så här inifrån sovrumsfönstret igår, sen snöade det hela dagen men tack och lov var det blötsnö så det blev aldrig nåt mer än så här! På kvällen sen var det dags för föredrag med Larz Danielzon och spezialplant..åhh så bra han var! Han hade ju också med sig lite udda plant till försäljning,......

Lägg till bildtext

Jag kom ju hem med 2 kassar jag då bla.ett fiskstjärtshjärta( har aldrig hört talas om förut) nävor Double Jewel och Laura hundtandsliljor och

Anemone Raddeana, kolla in dom vita ståndarna, köpte 2 sorters vitsippa till

Trillium Grandiflorum och Sessile

Jag har massor av växter som behöver någonstans att bo så...
Medans snön låg kvar så ritade jag rabatten

Sen var det bara att sätta igång och gräva, första spadtagen för iår...så gött. Nu behöver jag tips på 2 st snygga buskar som passar till körsbärsträdet Stella...kom gärna med massor av förslag! Kram

8 kommentarer:

  1. Åh, vad fint det blir! Jag har blivit kär i liten pärlbuske Little Bride blir 1.5 m, kolla in slottsträdgårdsmästarens inlägg http://gardener.blogg.se/2007/may/dagens-vaxt-parlbuske.html
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att lyssna på föredrag och köpa så fina växter.
    Hmmm, buskar är inte min starka sida alls... har nästan inga...
    Kanske Smällspirea Diabolo eller något Olvon, njae jag är kass på buskar.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Förstår mycket väl att det var en spännande och intressant kväll för Larz är en duktig föreläsare. Dessutom är det så kul att få köpa nya växter som han har visat bilder och berättat om.

    Dina nya planer för en rabatt ser jättefin ut.

    Önskar dig en härlig onsdagskväll!

    SvaraRadera
  4. Spännnade med en ny plantering!

    Varför inte fortsätta på temat ätbart och plantera låga blåbärstry på ena sidan och bärhäggmispel (t ex 'Smokey' med klart gula höstfärger) på den andra?

    Det kliar i fingrarna. Jag vill också ut och gräva nu. Snart snart...

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  5. Kul med en ny plantering o du har ju massor av växter redan till den.Doftolvon är ju fin o doften ah...japanskt gaffelolvon är oxå så fin i bladen o växtsättet är dekorativt.Blommorna är vita o lyser upp.
    Jag har oxå beställt av Larz :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Håller med om The Bride Pärlbusken den är fin! en annan är Vitbrokig kornell som jag tycker är vacker men det beror på vad du har för färgtema.
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Men usch för snö!
    Spännande med ny plantering.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Förstår att det var ett spännande föredrag och aldrig fel att komma hem med lite växter!
    Ja, håller med ovan, vitbrokig kornell är fin, själv har jag också satt Syrenhortensia som blommar senare på sommaren nästan mot hösten ,jättevacker!
    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera