tisdag 24 april 2012

Happy...

För 4år sedan köpte vi till lite tomt och på denna byggdes för 2år sedan en carport.Bakom carporten har det aldrig blivit nåt gjort, utan har varit gräsyta som vi har haft utemöbeln på (får flytta vid varje klippning). Igår hade jag hit en snickare som kollade och idag bestämde jag mig, det blir ett soldäck på 20kvm( så småningom vill jag ha en pergola)förhoppningsvis kommer dom under nästa månad, ska bli så skönt att få det snyggt där bakom. Bilden är från förra året och bara halva carporten är med, men ni ser lite av den svarta möbeln.Söderläge är det, 2st snygga solstolar måste ju inhandlas så småningom, har sett på ikea, Sunderö däckstol!

Här ser man från huset, trädäcket blir mellan carporten och studsmattan! Åhh vad jag längtar!! Kram på er!

7 kommentarer:

  1. Jaha minsann, här händer det grejor. Kanske det är klart när jag kommer nästa gång...hihi.

    Kram syrran.

    SvaraRadera
  2. Det där blir jättebra! Att flytta möbler varje gång det ska klippas gräs, nä usch och fy. Sånt orkar man inte med i längden. Ska kolla in dina blivande stolar i IKEA-katalogen.
    Hej och kram
    Törnrosa

    SvaraRadera
  3. Wow, kan bli jättesnyggt! Söderläge, vägg...fundera på om du ska plantera något som kommer upp ur trädäcket och klänger sig upp på väggen...eller ett spaljerat träd som behöver en varm södervägg...nu gick fantasin igång :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Kul vär man får ideer och dom blir av!
    Pergola blir nog helt rätt! skönt när ljuset silas.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Öh, jag ser inget fel som det ser ut nu...men jag förstår att det är kul att förändra och det blir roligare att klippa gräset om man slipper flytta möblerna. //helen

    SvaraRadera
  6. Det är superhärligt med däck i söderläge, speciellt med utsikt över så härligt blommande perennrabatter!

    Jag kommer följa ditt projekt och hoppas du dokumenterar.

    Tack för att du ville bli min "följare"

    Kram
    //Veronica

    SvaraRadera
  7. Vad härligt det låter med ett trädäck :-) skönt att slippa göre det själv oxå :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera