fredag 13 april 2012

Trädgårdsmässa

Uppstammad tall
Hej, idag har jag och några trädgårdsvänner varit på mässan och haft en toppendag, tyvärr måste jag säga att inte mässan höll så bra standard som den brukar, lite inspiration och lite blommor tyckte jag. Nästa år blir det nog ingen mässa... Här kommer lite bilder, dom första från Zetas, fick göra ett till inlägg eftersom datorn krånglade! Kul var det och få träffa lite bloggvänner också!

Strimlönn med snöklockor, narciss Thalia och tovsippor unde


Japanskt olvon

Blev ju några inköp också,
2 pelargoner, First Yellow och Australe.
2 vita kungsängsliljor, en narciss Thalia,en porlinsanemon, rosa pärlhyacinter( fast dom var fluffiga) en alunrot, en vårtandrot, en bok och lite tidningar...det var väl allt...nä en rostig krona i kedja också att ha ett värmeljus i

11 kommentarer:

  1. Snygg monter från Zetas. Den uppstammade Tallen var ju så läcker.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Du verkar inte vara ensam om att tycka att mässan tappat lite. Tråkigt att standarden inte bibehålls eller ännu hellre höjs.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hade samma intryck efter Kistamässan, därför avstod jag från Älvsjömässan:) Den uppstammade tallen var häftig!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för den fina rapporten, nu känns det som jag också varit där:). Synd att den inte var lika bra som den brukar.
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Det ser fint och inspirerande ut! /Anja

    SvaraRadera
  6. Fina bilder från mässan. Jag tyckte också mässan verkade lite fattigare i år men det har jag säkert glömt till nästa gång. Den talar ju i alla fall om att våren är i antågande.
    Ha en fin helg.
    Carita

    SvaraRadera
  7. Trevligt att ses i går och hitta en ny fin blogg att följa!
    Hälsn Hanna C

    SvaraRadera
  8. Åh, jag kan falla i trans över sådana där bilder med uppstamamde träd. Så läckert.
    Nästa gång du kommer nedåt landet får du allt ta dig en tur hitåt också. Men bäst när det är sommar, då.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  9. Visst var det mycket fint på mässan!
    Kul det var att få träffa dig.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  10. Men hej, vad roligt att få se dig på riktigt. Och jag blir ju genast följare här, vilken fin blogg du har!! vad intressant med alla bilder från mässan. Jag har inte sett något av det du visar... jag tror jag missade en del=)
    Men fötterna värkte ändå så gick hem efter bloggträffen då hade lillan och jag nog.
    Ha en fin fin dag jag ska hämta sten som jag hittat på blocket=). /Gela

    SvaraRadera
  11. Roligt att du hittade min blogg, då kunde jag ju hitta din! Jag kom inte iväg till mässan i år tyvärr, men jag var på Rum och trädgård i Kista för en dryg månad sedan.
    Skönt att du hade kul och fick träffa bloggvänner där, även om mässan inte levde upp till dina förväntningar.
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera