fredag 20 april 2012

Utflyttning...nä

Förra året den 23 april fick alla pelargonerna flytta ut i växthuset. Iår får dom nog vänta ett bra tag till, ute yr värsta snöovädret...vad trött jag blir, egentligen spelar det ingen roll för jag jobbar hela helgen, men växterna då!

Förra året hade jag årets pelargon First Yellow, så fin men klarade inte vintern. Köpte en ny på mässan, men den hade ohyra så nu får vi se om den tar sig. Jag satte den iallafall inte bland dom andra pelargonerna, hade ju kunnat fått ohyra på dom alla.
Ha en trevlig helg och håll tummarna för att det inte blir allt för mycket snö! KRAM

8 kommentarer:

  1. Va, kan pelargonier få ohyra? Hmm, visste jag inte. Hoppas den tillfrisknar, för den är ju hur söt som helst.
    Jo, jag är hemma då ni åker nedåt, men för säkerhets skull får vi pratas vid lite närmre den dagen.
    Kram från Törnrosa/Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vad fint i ditt växthus. Man vill verkligen sätta igång med allt, men det är nog klokt att sansa sig lite. Jag var nog lite ivrig när jag lämnade fikon och citrus ute och åkte till Kroatien en vecka, och då var det -6 vissa nätter....Grrrr.
    Ohyra är inte att leka med, isolering gäller:)).
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja, man vill ställa ut växterna i växthuset nu . Men jag törs inte än. Mycket pass..

    Så du har också årets pelargon. Söt!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fin den är pelargonen!
    Visst sjutton vill man börja ta ut växter men det törs man ju knappast som det är nu....
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Hej! Tack för kommentaren hos mig. Trevlig blogg du har. Så många fina blommor du har i växthuset. Det är tråkigt att det är så kallt ute. Men vi får hoppas att det snart vänder. Jag har blivit din följare. Trevlg helg! Mvh Therese

    SvaraRadera
  6. Vissa Pelargoner har lättare än andra att få ohyra verkar det som!
    Det vore så skönt om det gick att flytta ut växterna nu...
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Fy vad trist med ohyra på nya pelargonen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig och hemtrevlig blogg:) Jag tänkte följa men hittar varken facebook eller twitter hos dig??

    Vill du ha lantlig inspiration samt delta i en tävling, då kan du kolla in min blogg.
    Ha en kanonvecka.

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera