tisdag 10 april 2012

Hostor.....jag vill ha värme

Jag vill ha lite värme nu så det går att vara ute och göra nåt, jag är iallafall glad över att den utlovade snön inte kommit än! Istället regnar det ute och är 4 grader varmt bara, jag har då ingen lust att gå ut. Sitter och häckar vid datorn så det blir lite fler Hosta bilder idag! Jag har ju massor jag vill göra ute ju...............
Gold Standard

Dragon Tail

Golden Tiara

Julie Morss

Kiwi Full Mounty

Pauls Glory

White Feather
På fredag bär det iväg på Älvsjömässan iallafall, ska bli så kul! Kram

11 kommentarer:

  1. Ja usch så tråkigt det är nu! Visst hör det våren till men tycker det har hållit i sig väl länge nu.
    Spännande den där White Feather ser ut, nästan lite genomskinlig men det kanske bara är bilden, läckert!
    Jag hoppas också kunna åka, det om något ger energi :)kram Marie-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är vit på våren, senare blir den grön. Vill stå i skuggan!

      Radera
  2. Åh, så vackra! Fördelen med regn och fyra grader är att då släpper tjälen fortare och det är ju aldrig fel :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Samma här, regn och 7,5°. Och jag längtar UUUT! Får se om det lättar i eftermiddag.
    Vad bra att du visar så fina Hostor, jag sitter just och funderar på vilken/vilka sorter jag ska ha i en stor kruka bredvid den nya stentrappen.
    Ha en skön dag.
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den första Gold Standard passar perfekt i kruka och växer fort! Dom övervintrar till och med i kruka.Sol som skugga passar den.
      Kolla in http://www.hostaparadise.com/ där finns mycket fina och bra sökningar. Gratis frakt över 1500kr tror jag, väldigt fina plantor! Vi brukar gå ihop och beställa några stycken.

      Radera
  4. Ännu fler fina hostor. Måste kika på hemsidan.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefinta hostor och tack för plantskoletipset!

    Jag gillade plantskolans detaljbeskrivning hur de packar plantorna. Det verkade väldigt seriöst.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är kanon att handla av, stora fina plantor. Och så får man alltid månadens hosta gratis, är man 5 som beställer får man 5 plantor! Rekommenderas, vi har nog beställt 5ggr!

      Radera
  6. Fin fina hostor!Vi åker oxå på fredagen ska bli kul :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Jeg kom bare lige forbi.
    Gode billeder af dine smukke hosta.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvaraRadera
  8. Jätte fina exemplar!! Beställde några från odla.nu igår:)
    Ha det så kul på mässan!

    SvaraRadera