fredag 9 november 2012

Blommig Fredag...Drömmar


 En av mina drömmar har i många år varit att åka till England och gå på Chelsea Flower Show. Förra året blev halva drömmen besannad, jag fick åka till England och besöka en massa underbara trädgårdar

                                              2 översta bilderna från Mottisfont Abbey
Några bilder från Moleshill House, Här bodde en dam som heter Penny och hon var ordförande för Gula boken, en mycket vacker trädgård



Den här planteringen fastnade jag för, ett stort silverpäron med buxbomsklot under och grått fluff i mitten

Rosen James Galway fastnade jag för men har inte köpt
Vackra hus, här från Wyckhurst



Den här rosen kunde jag inte motstå, köpte den när jag kom hem, klätterrosen Awakening
                                                Bilden nedan från The Building
Så halva min dröm är kvar så jag måste nog åka till England en gång till, finns mycket vackert att se där
                      För fler bidrag i Blommig Fredag kika in hos Bland Rosor och Bladlöss
                                               Ha en underbar helg i drömmarnas tecken!

18 kommentarer:

  1. Vilken drömresa! Helt underbara bilder. James Galway tycker jag du ska köpa:)) En kanonros:)).
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åh, va roligt när såna drömmar slår in! Jag drömmer också om en Englandsresa, men än så länge är det bara en dröm. Vilka härliga bilder du visar!
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åhåhåhå, vilka trädgårdar. Och Chelsey som fyller hundra nästa år. Då vore det verkligen roligt att åka! :-)

    SvaraRadera
  4. Helt fantastiskt underbart! Jag och hela familjen ska till England i vår, se trädgårdar och Chelsey flower show. Har du gjort inlägg om besöken i England? Vill så gärna samla på mig tips om bra trädgårdar att besöka :-)
    Ha en underbar helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Helt fantastisk DRÖM som jag delar med dig...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Ytterligare trädgårdsresa till England drömmer jag också om. Alla fantastiska trädgårdar man får de där :-))
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Den drömmen delar jag med dig:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  8. Vilken drömresa det var!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inger vilken resa vi fick göra, skulle gärna åka igen!

      Radera
  9. Ulrika... Jag är ganska liten och tar inte så stor plats.... är tyst och försynt (om du vill) Kan jag få hänga med på din nästa drömresa? PLEEASE ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst ska du med! Vi får prata närmare om det till våren! Och tyst och försynt platsar inte, du får vara som du är istället!

      Radera
  10. Till England skulle jag gärna åka också.
    Du har ju verkligen en dröm att se framemot.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Att åka till England på trädgårdsresa är också min stora dröm, få se om det blir av någon gång. Ditt växthus är också jättefint. Vi var faktiskt och besökte din trädgård när det var riksmöte år 2010 tror jag det var. Visst hade du öppen trädgård då? Den har förändrats mycket sen vi var där./Hälsningar Carita

    SvaraRadera
  12. Wow, det var en bra dröm! Den ska jag drömma också, en trädgårdsresa till England! Fina bilder.
    Trevlig vecka,
    Carina

    SvaraRadera
  13. Every year when I see the photos from Chelsea, I think how much I would love to go.

    The half of your dream that you completed is beautiful. The Mottisfont Abbey gardens are very romantic, with those rose arches and beautiful soft colours. I had to click to enlarge and check them out a couple of times.

    SvaraRadera
  14. Härliga drömmar och vackra drömträdgårdar. Hoppas resten av din Englandsdröm går i uppfyllelse snart.
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  15. Här kan man drömma sig bort länge ser jag. Massor av formklippta klot också, och den girlangen som ligger över lådkanten, stiligt. Undrar om man kan kombinera trädgårdsbesök med fotboll? I sån fall är det hopp för mig också. Delar din dröm :)

    SvaraRadera