fredag 16 november 2012

Blommig Fredag.......Ljusglimtar

 Dagsfärska ljusglimtar från mig. Nu när jag varit hemma sjukskriven ett tag har jag kunnat gå ut och njuta av solen när det ser ut så här, det är inte länge den lyser innan den försvinner ner bakom berget.
Lyser så fint i tuvröret

Annat jag är lycklig för just nu är det vintergröna i trädgården


Julrosorna är nog lyckliga för ljusglimtarna dom får

Har kommit på att jag nog ska skaffa mig lite mer vintergrönt

I växthuset 
Blev en mossboll gjord idag i solens strålar


Är så glad för växthuset, här är så mysigt att sitta med en kopp kaffe och insupa lite energi,Imorgon kväll ska jag dricka glögg med en kompis i växthuset och ha massor av tända ljus (glimtar)
Fler ljusglimtar kan du se här!

Ha en trevlig helg!

Kram


15 kommentarer:

  1. Vilka fina ljusglimtar. Vad mysigt att sitta och dricka glögg i växthuset:)).
    Trevlig helg, krya på dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så nice att sitta i växthuset och dricka glögg!

    Det ska jag göra nästa gång det är läge för glögg, och det är snart!!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Underbara ljusglimtar. Mysigt du har i växthuset. Mossbollen är ju så fin.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Säkert trist att vara sjukskriven men att få vara ute i dagsljus låter skönt. Har är det mörkt när man åker i väg på morgonen, mörkt när man kommer hem... det finns ju massor fint att njuta av ute nu också, fina bilder :)

    SvaraRadera
  5. Vilka inspirerande bilder du visar. Mossbollen blev min favorit en riktig ljusglimt.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Vad fint bollen med hönsnät och belysning måste vara på kvällen! En sån ska jag göra i morgon :)

    Ha en härlig kväll i växthuset i morgon kväll !!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint du har omkring dig! Härligt att få kika in bland dina ljusglimtar. :-)

    SvaraRadera
  8. Hei,
    Så flotte lysglimt bilder.
    Kos deg masse med gløgg i drivhuset!!!
    Fin god helg til deg.

    SvaraRadera
  9. Solstrålar är bäst:)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  10. The seed heads on the grass look very fine when they light up as the sun highlights them. This is when I really appreciate evergreens, as the other trees and plants turn brown. It is especially inviting where the sun illuminates the display in the corner of your greenhouse.

    Get well soon.

    SvaraRadera
  11. Lyckans du som har ett växthus!!! Förstår att du gillar att va där. Glögg mumma... Jag blev glad av att komma in hit till din blogg mycket inspiration gillar din boll av hönsnät. Just nu klurar jag på att göra egna lampskärmar ända från början därför har jag snöat in på allt som kan användas... Hoppas du blir frisk snart och får mycket energi, ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  12. Glögg i växthuset, mysigt! Fint väder idag också.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilka fina ljusglimtar du bjuder på. Underbart att kunna dricka glögg i växthuset:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  14. Många ljusglimtar här, mmm glögg i växthuset, så mysigt.
    Ha en fortsatt skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  15. Hej ! Jag har gett dig en liten award som finns att hämta och läsa om hos mig.

    Kram

    SvaraRadera