fredag 2 november 2012

Blommig Fredag....hemlig


 Då var det fredag igen och ett nytt tema hos Bland rosor och bladlöss som denna veckan är hemlig.Man kan nog säga att vår trädgård är lite hemlig, den har höga häckar runt nästan hela trädgården. Den har en svag länk och det är vid grusgången när man kommer in, där har avenbokshäcken ännu inte vuxit ihop. Sen vintertid förstås går det ju att se in.





Här utanför går en cykelväg

Här en gång runt till norrsidan av huset


Här är bara max 3 meter brett, så en slingrande gång med växter på sidorna. Klätterhortensior på väggen,

Ingång från andra sidan
Här ingången till köksträdgården som också ligger helt skyddad

När man kommer runt från norrsidan och går förbi inglasade altanen så kommer man till en grind och här innanför är dammen och ingången till altanen, ingen som ser en


Grinden från andra hållet
Sängen på framsidan , här kan man ligga helt i hemlighet utan att någon ser en, ser rätt skönt ut


Går man förbi sängen så kommer man till växthuset



Denna plätten ( en halv tomt) köpte vi till 2008, mycket bra köp enligt mig!



Här är jag i en hemlig avenboks koja i England. Hoppas ni stod ut med alla bilder. Jag är hemma sjukskriven på min tredje vecka och har så tråkigt. Hoppas det är bra med alla er!
Kram Ulrika

19 kommentarer:

  1. När jag ser fotona av din trädgård så fattar jag återigen vad det var jag fastnade för så att du blev den första blogg jag blev följare till! Helt underbart, frodigt och definitivt HEMLIGT :)

    Kram och krya på dig

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar trädgård du har! Häckarna runt om är ju pricken över i'et, så täta och fina.
    Va tråkigt att vara sjukskriven. Hoppas du blir bättre snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Va´mysigt med gångar och hemliga rum!

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har det, så mysigt och hemligt! Jag fick lite nya idéer till baksidan nu:)). Tack för inspirationen.
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig trädgård full med hemliga gångar och vrår...=)

    Trevlig helg och ta hand om dig !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Mamma Mia vilka underbara avenbokshäckar. Så höga, så perfekt klippta. Dregglar. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Ååååå, jag vill också ha så där höga häckar!! Så mysigt du har med vindlande gångar och små härliga kryp in.
    Ha en bra helg
    //Katarina

    SvaraRadera
  8. Vackert som i sagan! Men hemligt??? :D
    Jag tittar faktiskt in varje dag... du vet.?
    Har nog inte sett någon att ligga på sängen förut!
    Tacka fb att vi kan se in i varandras trädgårdar lite oftare <3
    /Teppi

    SvaraRadera
  9. Men så trist att vara hemma halvdan så länge!Fast kul för oss som fick se alla fina bilder du letade fram i långtråkigheten.Pigga på dig! :)

    SvaraRadera
  10. Din trädgård är en av mina favoriter bland alla trädgårdar jag sett på bild. En trädgård jag gärna skulle vilja se på riktigt.

    kram

    SvaraRadera
  11. Jag älskar sängen i trädgården. Vill också ha
    Marie

    SvaraRadera
  12. Så skyddat och hemligt du har det. Här är väldigt skyddat vid genomfartsvägen men viss insyn kvarstår från de allra närmsta husen. Åtgärdas så gott det går.
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Sista bilden är från Merriments eller hur? Många fina bilder från din trädgård.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hemliga gångar och hemliga bilder från en vansinnigt vackert hemlig trädgård. Blir sååå nyfiken.
    Kram och hej hopp!

    SvaraRadera
  15. Your garden is very private with the tall hedge surrounding it. Because the plants on either side of the grass paths are tall and thick, when the paths curve, it remains a mystery what is around the bend. It makes you want to follow the path and explore what is around the corner.

    SvaraRadera
  16. Oj, vilken underbar trädgård du har skapat! Den känslan vill jag också ha, jobbar på det och det är så roligt när jag hittar inspiration som här hos dig!
    Ha en fin helg och krya på dig!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  17. Så många fina gångar och rum du har, säkert ett paradis för barn och alla andra också./Hälsningar Carita

    SvaraRadera
  18. Så jätte fint med alla gröna väggar och gångar!!!
    Ha en trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  19. Mysigt med alla gångar.
    Den kojan skulle jag vilja ha.

    Kram Åsa

    SvaraRadera