onsdag 28 november 2012

Några sista lökar planterade....

Nu känns det som vintern snart är här, flög lite snö här tidigare idag. Maia och jag har varit lediga idag, vi har haft mycket att göra men eftersom inte snön hade kommit än så blev det en sväng till plantskola för jag var sugen på några fler vita tulpaner.


Jag planterade dom här bland pärlbuske , elefantgräs och myskmadra, blev bara 25st, får väl fortsätta nästa år. Har tidigare planterat drygt 1000 lök så börjar bli nöjd. Ska bli spännande till våren!

Dom flesta lökarna jag fick av mannen hamnade i zinkbaljor, tulpaner i nedersta lagret

Sen lite annat smått och gott i dom andra 2 lagren, ingen aning om hur detta kommer att gå.

Hej hopp, snart är det advent!

Kram

8 kommentarer:

  1. Ler stort i soffan! Tänk, jag var inte sist! Underbart!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Ja det var i grevens tid, och så många!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt, än är det inte försent att plantera:)). Oj, inte dåligt med 1000 tulpaner. Det kommer vara helt underbart hos dig till våren:)). Heja dig:))
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi nu måste jag rätta, det är inte bara tulpaner jag planterat utan en massa olika lökar.Synd att inte handla när dom kostar 10kr/påsen! Kram

      Radera
  4. Ooh lala, det finns någon mer än jag som handlar lökar för halva priset :) Härligt att höra! Jag planterade ett hundratal i söndags....men det var kallt om fingrarna :) Får tänka på (förhoppningsvis) den glädje de kommer att ge till våren.
    Ha det gott / Kram

    SvaraRadera
  5. När jag ser på dina bilder får jag lust att säga:Natti, natti trädgården! Ses om ett par månader;)!
    /Anja

    SvaraRadera
  6. Wow - 1000 lökar!!!! Tänk va fint det kommer bli hos dig nästa år! Jag har testat med Hyacinter i en ektunna för första gången den här vintern. Funkar det så blir det nog flera krukplanterade lökar nästa år.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Oj vad mycket du har att se fram ´mot i vår!!!!
    Mariana

    SvaraRadera