lördag 24 november 2012

test.....

Testade att förminska bilderna i picasa och det gick ju bra, ni blir inte av med mig så lätt :). Detta mötte mig idag när jag kom hem, mannen som hade fixat! Dagens tips är att fynda lök väldigt billigt nu om man har någonstans att göra av dom, är i princip gratis. Tänkte lägga i plastbackar och fyllka med jord så får vi se om dom klarar sig. Nästa dagens tips är att förminska bilderna innan man lägger in dom, ja inte visste jag hur man gjorde men Picasa hade jag redan och då var det väldigt lätt!

Tjingeling nu är jag glad igen!

Kram och trevlig helg!

13 kommentarer:

  1. Härligt att du fick det att funka! Och underbart med all lök :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så bra! Inte vill vi bli av med dig!
    Kanske blir det en sväng till plantskolan idag, trots att jag möjligtvis har lovat mig själv att inte köpa mer nu... Bara lite lökar, bara titta ...

    SvaraRadera
  3. Vilken guldgruva av lök det kommer att bli något att glädjas åt till våren.

    Toppen att det ordnade sig.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Va härligt med massa lök! Jag har lovat mig själv att inte köpa mer till trädgården i år, men gissa om jag är sugen:-)
    Skönt att det ordnade sig med bilderna!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Det verkar som om dom flesta råkar ut för det där med fullt utrymme, även jag och från tipps har jag också köpt mer utrymme även om det bar mej emot att binda upp mej.
    Hoppas du lyckas med lökarna i lådor, vilken prakt det kan bli i vår.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Skall kolla efter billiga lökar, speciellt tulpaner tål att planteras sent under säsongen. Fin header du har. Julrosorna är så vackra.
    En en bra helg.

    SvaraRadera
  7. Vad lustigt! Jag fick oxå meddelandet om fullt utrymme när jag skulle göra TIPS-inlägget! Skumt ;)

    Jag köpte......

    Ha en skön helg och vi syns nog på ett annat forum :)

    SvaraRadera
  8. Wow, you picked up so many new bulbs, and it sounds like you got a fantastic deal on them. They will look great blooming as a mass of flowers in pots next spring.

    SvaraRadera
  9. Wow, vilken alldeles underbar hög med lökar, man kan få vårkänslor för mindre:)

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  10. Hej! Så mycket fint du har på din blogg!!!
    Vilken tur att du fixade att förminska bilderna. Gör du dom till 40-50 kb så räknas de som gratis och du kan nästan hålla på hur länge som helst.
    OBS. Jag har ställt in min kamera på små bilder också. ifall man skulle glömma eller göra via telefon.
    Ha en fin vecka nu!
    Kramar Meta

    SvaraRadera
  11. Oj vilken lökskatt du har där. :) Kommer bli en ljuvlig vår. Kanske ska ta mig iväg och se om det går att göra några fler fynd. ;) Har läst ikapp en massa fina inlägg. Så mysigt du har det i växthuset. Och superkul att se det "hemliga" inlägget. Din trädgård har precis den där stilen som jag gillar så mycket. Hoppas att det blir lika lummigt o fint här också om några år.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  12. Håller med dig om att lökarna är på snudd "gratis" nu!
    Dock fattar jag inte varför du tycker att du måste förminska bilderna? menar du från originalstorlek? Jag använder också Picasa och ändrar från original till 1200px./Anja

    SvaraRadera
  13. Det stod att jag inte hade nåt utrymme kvar för att lägga in flera bilder. Men om man minskar bilderna till 800 i Picasa3 tex. så tar dom ingen plats i blogger. Hoppas jag kunde förklara!

    Kram

    SvaraRadera