måndag 12 november 2012

Tujakrans...

 Hej, idag är det strålande sol här. I förra veckan var jag och köpte halmstommar till kransar och har länge tänkt att ta mig till skogs för att hämta mossa, men jag orkar liksom inte komma iväg. Så blev jag sugen idag att gå ut ( kan ju inte bara ligga på soffan) till växthuset och dra ihop en krans.Tujor (häck) har jag gott om så jag klipper lite av den.


Gör små buketter som jag binder fast.Och inte är det stickigt 

Går fort att göra bara man har material 

Tar grovt snöre och lindar runt,klart

Gillar när dom är enkla jag
Hej svejs!


12 kommentarer:

  1. Sååå fin! pryder verkligen dörren!
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Jättefin krans du har gjort! Det enkla är ofta det fina.
    Jag kan känna likadant, jag kommer liksom inte iväg till skogen för att samla material:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Snyggt!
    Gillar också de enkla kransarna :=)

    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Visst är det enkla det fina, många gånger. Som din tujakrans. Men det är inte alltid lätt att hålla sig till det. Ofta blir det liiiite mer...Jag är hopplös på att stoppa i tid. Kan bli lite väl mycket av det goda då.
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  5. Alla sätt är bra utom de dåliga.....din krans blev ju hur läcker som helst! Själv gick jag på syföreningsauktion i lördags där jag köpte min årliga lingonkrans, mysigt det också :)

    SvaraRadera
  6. Så fin den blev! Skönt att kunna göra något, önskar dig god bättring!
    Kram

    SvaraRadera
  7. I've been seeing some great ideas for wreathes lately. I like your nice simple greenery with the rope spiraling around. It makes you door look festive.

    SvaraRadera
  8. Precis i min smak...och jag har ju gott om tuja så det får bli en sådan hos mig också tror jag!!
    jättefint med bara det naturbandet runt...gillar också enkelheten och inte för mycket krimskrams som jag kallar det.
    kram

    SvaraRadera
  9. Jättefin krans, lätt att göra och enkel, passar överallt nu på förvintern.Hölsningar/Carita

    SvaraRadera
  10. Vad fin den blev :) Bättre med tuja än gran eftersom de inte sticks. Jag är tom allergisk mot barrväxter....Jag kanske kan sno av grannens häck ? ;)

    kram

    SvaraRadera