fredag 14 december 2012

Blommig Fredag...

Detta var inte ett lätt tema att behöva välja ut en av alla favoriter man har! Men jag tar en som
kommer bland dom första på våren när längtan är som störst! BLÅSIPPAN

Jag har väldigt lätt för att hamna i samlarträsket när jag gillar en växt.
Den fyllda rosa, har fått blå fylld av 2 st trädgårdsvänner så det ska bli spännande att se till våren om dom klarat sig


Denna vita har jag traderat in för några år sedan, kommer inte på namnet just nu.
Nu hoppas jag att detta tema återkommer så får man visa fler favoriter.
För fler bidrag till veckans tema kika in hos bland rosor och bladloss
                                                       Kram och ha en härlig helg!

19 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig med deg, disse hepaticaene er så vakre! Vakre bilder! God helg, klem Marit.

    SvaraRadera
  2. En underbar liten blomma.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  3. Ja de ger så mycket glädje när man får se dem på våren! Det är en sån fantastisk tid då de blommar! Ha det bra/Maria

    SvaraRadera
  4. Tänk vad många olika sorter det finns. För nåt år sen tänkte jag bara på den vanliga blå ute i naturen när man pratade om blåsippa.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig helt och hållet. Saknar den fyllda blå...;)))
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Blåsippan verkar vara en storfav!
    Vilka fina du har!

    /Lillianna

    SvaraRadera
  7. Så många fina exemplar! Dubbel blå! Den ska bli spännande att se. :)
    Ha en finfin helg!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder, förstår att det är din favorit. Så söt!
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Vilka fina blommor du visar, nu får jag riktig vår längtan.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  10. Blåsippor är en stor favorit hos mig också, men lika många sorter som du har har jag inte ......än:-)
    Ha en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  11. Underbart! Du är nummer 2 ikväll som väljer Blåsippan! Bra att du var en av dom för jag har tänkt att beställa... Och även jag hamnar i samlingsträsket så fort jag fastnar vid en blomma. Kan inget om den ! Men du kan ;)

    Jag önskar dig en härlig helg i midvintern !

    SvaraRadera
  12. Underbara sippor! Jag gillar dem också jättemycket.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Visst är det kul att samla! Blåsippor är så söta.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Blåsippor är bedårande små skönheter. Att dom blommar så tidigt gör dom ännu mer till favoriter. Så många olika du har.
    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  15. Ja tänk när det är dags att se dom igen:) Visst hör den också till en av mina favoriter...en av många.
    Trevlig 3:advent!

    SvaraRadera
  16. ÅÅ de är såå himla fina.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  17. Blåsippor är ena riktiga favoritblommor.
    Jättefina bilder som får en att längta till våren.

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  18. Nu fick jag galen vårlängtan!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera