onsdag 12 december 2012

Englandsresan 2011...Nymans

 På vår resa besökte vi Nymans garden som ligger strax söder om Gatwick ca 1 timme från London.. Det är en vacker trädgård som ligger runt en pittoresk herrgårdsruin. Trädgården är berömd för sina fina anläggningar. Vi hade en halv dag där och det räckte inte på långa vägar, skulle inte vara några problem att gå där en hel dag. Ett ställe jag gärna skulle besöka igen.


Rosen James Galway fastnade jag för, om jag inte minns helt fel så fanns det många rosor här.



Långa perennrabatter










Rosen trädgården




                           Om ni åker till england och är i närheten så gör ett besök!
                                                          
                                                    Kram och ha det gott i kylan!

9 kommentarer:

  1. Tack för en underbar trädgårdsvandring såhär på torsdagskvällen.
    Tänk om min James Galway kunde bli lika frodig!
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. En av de finaste trädgårdarna/parkerna vi besökte!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Drömmer om England och en trädgårdsresa nästa vår.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Kjempevakkert!...ønsker meg en tur til england for å oppleve hagene der:) Flott tips dette:))

    SvaraRadera
  5. Tänk vad kul att få åka på en trädgårdsresa till England eller nåt annat ställe...Madeira kanske... Fint ser det ut där du var.

    kram

    SvaraRadera
  6. Där var vackert! besökte den för 22 år sedan.
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Åh, det ser underbart ut!!
    Jag var oxå i England sommaren 2011. Kom gärna in och kika på en del av mina bilder, har inte lagt upp alla än...

    /Lillianna

    SvaraRadera
  8. Håller med om att det är ett ställe som man som man längtar tillbaka till...helt klart att vi ska dit igen. Så fina bilder du fick till.
    Kram/ Helene

    SvaraRadera