fredag 7 december 2012

Min trädgård.....

Min trädgård, den skulle kunna bli mina drömmars trädgård någon gång i framtiden. Jag vill ha den lummigare, plantera mera buskar (för feg) mera träd. Mycket mera vårblommnig mm...





När man bläddrar i försommarens bilder blir man alldeles sjuk av längtan , vill ha vår.....men det är ett tag kvar!


Efter tujan på höger sida skulle jag vilja ha en buske som är ca 2.5 meter. Förslag någon??

På vissa ställen är jag rätt nöjd...


Här på södersidan vill jag så småningom ha en oval gräsmatta med lummig växtlighet runtom

Köksträdgården

Växthuset: skulle jag köpa växthus idag så skulle det vara lite större och stå på en mur...men jag gillar det jag har så såvida det inte blåser bort eller rasar så får det bli kvar.

Entrén till höger om grus gången...

och till vänster

 Så här ser det ut idag. Maia och jag har varit ute och skottat av taket på växthuset och så har vi pulsat runt i trädgården och skakat av snön från buskar och träd
Jag antar att det är fler som längtar efter våren! Svårt att förstå att snön bara varit en vecka, känns som en evighet. Fler bidrag till Blommig fredag hittar du här.
Kram Ulrika

25 kommentarer:

  1. Jättefina bilder! Jag längtar efter sommaren!

    Jag tror det skulle kunna bli fint med ett litet flerstammigt träd eller en uppstammad buske efter tujan. Kanske en häggmispel, en prydnadsapel eller en maackia.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  2. Det ser härligt ut som det är nu.Jag gissar att det inte kommer att ta många år innan du har det precis som du beskriver.

    SvaraRadera
  3. Skøn have du har, også med sne :) Din dam er helt fantastisk, og ligger bare så smukt i haven.
    Ha en dejlig December
    fra Alice

    SvaraRadera
  4. Underbar trädgård! Jag gilar att du har vintergröna grafiskt frmade stommar i rabatterna. Ger lugn och stadga i blommigheten. Men jag förstår dig. Jag behöver också plantera mer för att få till en efterlängtade lummigheten, men vågar inte riktigt ta i. Jag tycker i alla fall att du ska ha en syren efter tujan. Stamma upp den så kanske du kan få en så där vacker vriden stam så småningom. Om 40-50 år sådär...
    trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte ge förslag på någon buske tyvärr... däremot kan du få låna en bok av mig om du vill som jag tyckte gav supertips om vilka buskar och SMÅ träd man kan välja till sin trädgård. Jag köpte den för att jag, precis som du, är för FEG.....

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar trädgård du har!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Din trädgård är underbar! Som en dröm:)).
    Härliga rabatter och fina växthus.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Din trädgård är ju så himla fin och innehållsrik redan, men du kommer säkert att fortsätta utveckla den, och tänk alla tulpanerna som kommer upp till våren.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det ser ut som att du har mycket att vara nöjd över i din trädgård.

    Ännu längtar jag inte till våren men det kommer nog när jul och nyår är över. Brukar vara så. Just nu njuter jag bara av den fina vita snön och juletid.

    Trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  10. hej! vad fint du har det. Tycker inte att du är feg, du har ju gjort många fina delar i din trädgård. Du vet val att "Rom byggdes inte på en dag" Du undrar om buske, vore jag som du skulle jag ha en buske eller mindre träd som blommar på våren och har frukter på hösten. Jag skulle ha gjort gräsmattan som ett hjärta istället.
    några förslag.
    Men ha nu en härlig och fin andra advent och planera vidare.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Ah, härliga bilder! Om jag vore som du skulle jag vara nöjd nästan överallt. Det ser så otroligt välskött och frodigt ut alltihop. :-)

    SvaraRadera
  12. Tycker den redan ser ut som en drömträdgård!!! så vacker!
    Ha en trevlig adventshelg
    Mariana

    SvaraRadera
  13. ÅÅ du har en sån vacker trädgård !!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  14. En sån juvel förstår jag man längtar tillbaka till. Våren kommer, men hagen din ser ju fin ut i vinterskrud också :)

    SvaraRadera
  15. Så flott hage du har! Jeg er enig med Mia, hagen din er virkelig vakker om vinteren også! Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  16. Du har en jättefin trädgård men det är klart man vill ju alltid göra mer:)! Vill också ha mer buskar och träd, drömmer och hemliga gångar men velar också:)
    Jo, nu längtar jag faktiskt efter frökataloger även fast jag är julfantast!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  17. Vilken fantastisk trädgård du har.
    Planteringarna och all lummighet är perfekt.
    Du kommer säkert att hitta någon buske eller mindre träd som du fastnar för och som passar tillsammans med tujan.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  18. Spännande trädgård du har med en jättefin damm. Har du fiskar i oxå?
    Tjingeling

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har några guldfiskar i under sommaren. har dom i ett akvarie inne på vintern.

      Radera
  19. Din trädgård är fantastiskt vacker, du kan verkligen vara nöjd! Men det är charmen och tjusningen med att alltid kunna ändra och fixa i sin trädgård som är så härligt:) Efter julen kan vi börja se fram emot våren igen!
    Ha en fin kväll!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  20. Så vackert, snart vänder det och blir den årstiden som vi gillar mest.
    Ha en alldeles, alldeles underbar helg
    Vivian

    SvaraRadera
  21. Du har verkligen en vacker trädgård! Njuter så av dina bilder!
    Ha en härlig 2:a advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  22. Du har en vacker trädgård även på vintern. Förstår din längtan.
    En 2,5 m hög buske rosen Frulingsduft eller schersmin.

    SvaraRadera
  23. Jag tycker din trädgård är så himla fin! Alla gångar, häckar och gömda ytor gör den spännande och lite mystisk. Längtar så tills min trädgård är lika uppvuxen och fin som din.
    Ha en finfin adventskväll!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  24. Vilken fin och spännande dröm trädgård du skapat!!
    Ha en fin dag

    SvaraRadera